Přihlásit se

Správa účtu

Odhlásit se

Zdravý spánek v těhotenství. Jak na to

AdobeStock_201896334

Nastávající maminky potřebují zdravý spánek jako sůl. Spí totiž za dva. Spánek v těhotenství může být ale problém, a to hned z několika důvodů. Jak se přesto zdravě a do sytosti vyspat?

Spánek bude v každém trimestru jiný

Spánek se bude během vašeho těhotenství neustále měnit. Vždy ale dbejte na to, aby trval alespoň 8 hodin denně.

1.     trimestr

Můžete pociťovat zvýšenou únavu a ospalost. Mohou za to hormony, které chystají organismus na následující měsíce. Spánku a odpočinku se nebraňte, jděte dříve spát a klidně si dopřejte odpolední šlofík.

2.     trimestr

Přichází uklidnění. Organismus je připraven, mysl se uklidnila a problémy spojené s posledním trimestrem ještě nezačaly. I když už se bříško zaokrouhluje, můžete spát v jakékoliv poloze.

3.     trimestr

Poslední trimestr spánku příliš nepřeje. V noci těžko hledáte polohu, často vstáváte na WC a budí vás pohyby dítěte. Odpočívejte proto kdekoliv a kdykoliv je to možné.

7 tipů, pro lepší spánek v těhotenství

Pokud máte se spánkem problém, vyzkoušejte některý z našich tipů. Možná vám právě ten pomůže usnout. Nezapomeňte na pohyb. Pravidelný pohyb podpoří krevní oběh a pomůže vám od křečí a bolestí zad.

Dodržujte pitný režim

Zvýšený pitný režim je důležitý. V posledním trimestru ale ženy trápí časté nucení na močení. Pijte proto hlavně přes den a s blížícím se večerem pohár s vodou odložte.

Pořiďte si kvalitní matraci a polštář

Starý polštář strčte pod břicho a pořiďte si nový, ergonomický. Vaše matrace si také zaslouží výměnu. Záda dostávají během těhotenství pořádně zabrat a investice do nové matrace se určitě vyplatí.

Teplá sprcha

Večerní rituál v podobě krátkého strečinku a teplé sprchy působí na spánek opravdu blahodárně. Obzvláště v těhotenství, kdy je tělo namáhané více než obvykle.

Knížka

Modré světlo z elektronických zařízení snižuje kvalitu spánku. A v těhotenství to platí dvojnásob. Místo telefonu vezměte raději před spánkem do ruky knihu.

Aromaterapie

K uvolnění pomůže i uklidňující vůně aromaterapie. Zkuste pár kapek esenciálního oleje do aromalampy nebo do lázně. Osvědčený je i šálek heřmánkového čaje.

Odpolední zdřímnutí

Pokud se cítíte unavená a pokud je to možné, nebraňte se spánku ani v průběhu dne. Nejvíce osvěžující je krátké zdřímnutí (okolo 30 minut), které nenaruší večerní usínání.

Zpět na výpis
Kompletní ložnice
Jednoduchý výběr
Kvalitní produkty
Prodejny po celé ČR
Vlastní výroba

Toto zboží bylo vloženo do košíku:

bez DPH

Celková cena: